Food Evolution är en ideell förening med fäste i nordvästra Skåne för
• Kockar – både privata och offentliga, mathantverkare, odlare, uppfödare, bönder, fiskare, livsmedelsproducenter
• Krögare, bryggare, bagare, konditorer, dryckestillverkare, hotell, kostchefer,
• Måltidschefer, enskilda näringsidkare och offentliga aktörer såsom kommuner och branschorganisationer
• Politiker i såväl kommuner, regioner och riksdagen.
Dessutom såklart matfantaster som vi vet älskar god mat och dryck över allt annat.

 

Vision

Nordvästra Skåne skall bli norra Europas centrum och mötesplats för utveckling av måltidsupplevelsen från jord till bord och från gaffel till gård.
Vi är övertygade om att vi tillsammans och med starkt engagemang underifrån kan göra skillnad när det gäller utveckling av måltidsupplevelsen i vår region.
Vi skall bedriva verksamhet som stimulerar måltidsutveckling i stort och smått.
Vi vill skapa en kultur som innebär att vi har insikten att vi tillsammans blir bättre om vi hjälps åt.
Vi vill främja entreprenörskap genom att transparent visa upp de goda exemplen. Som medlem bidrar du genom din kunskap, erfarenhet och kompetens. Ger man så får man.
Vi vill skapa nya affärsmöjligheter för våra medlemmar. Genom ett utökat kontaktnät både inom och mellan branscher skapas innovation och möjligheter.
Vi vill vara ”kittet” som håller ihop.
Vi vill skapa en region där vi blir kända för att ” Här är bra o va”
Vi vill bidra till att den upplevda lägstanivån ständigt höjs.
Vi vill skapa insikten om att det alltid är slutkonsumenten som är den enda marknaden och att det är där affärerna görs i slutändan.
Vi vill bidra till att öka vår självförsörjningsgrad kopplat till måltiden, dvs här äter och dricker vi närproducerat för att det är det bästa alternativet.
Vi skall verka för att vi äter och dricker gott, hälsosamt och hållbart och tillsammans utvecklas med syfte att våra medlemmar gör fler och bättre affärer.
Vi skall fastställa en gemensam lägsta ambitionsnivå med konkreta aktiviteter som är förankrade
Vi skall förstå och skapa insikter om nuläget dvs var står vi just nu, kvalitet, innehåll, mångfald, goda affärer, hur vi upplevs utifrån etc.
Vi jobbar genom fyra K: Kluster – Kommunikation – Kompetens – Kul